Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2010 15:51 - МОЯТА ЦВЕТНА ГРАДИНКА - БИЛКИТЕ
Автор: magnoliya Категория: Хоби   
Прочетен: 23324 Коментари: 45 Гласове:
54

Последна промяна: 18.07.2010 17:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
             
         Монарда
         Родината и е Северна Америка и Мексико. Цветовете и са обагрени в червено, розово, бяло, виолетово. Наричат я див бергамот и от нея правят прочутия пенсилвански чай.
         Растението има антибактериално действие и се употребява при изгаряния, екземи, заболявания на дихателната система - бронхит, астма, трахеит. Сушена запазва своя аромат 2-3 години.

image        


             Градински чай /Салвия/  
      
  Градинският чай се употребява при гърлобол, ларингит, трахеобронхит, кашлица от различен произход, при болки в стомаха и червата, при стомашна язва, чернодробни и жлъчни заболявания.  

image      
 


              Риган
          Билката се употребява потогонно, успокояващо кашлицата и отхрачващо средство при остри катари на горните дихателни пътища, при бронхит, трахеит, бронхиална астма, коклюш, спазми на стомаха и червата, чернодробни и жлъчни заболявания и др.

image
 


        Невен
        Прилага се за лечение на язви на стомаха и дванадесетопръстника и при други стомашно-чревни,  жлъчни, сърдечно- съдови, кожни и др. заболявания.

image


        Мента       
         Листата и стръковете на ментата се прилагат предимно при храносмилателни разстройства с болки, гадене, повръщане и смущения в храносмилането, при жълтеница и камъни в жлъчния мехур и др.

image
 


             Маточина
      
   Маточината се използва за лечение на различни нервни нарушения - неврози, неврастении, сърдечни неврози, мигрена, за лечение на високо артериално налягане, виене на свят и др.

image
 



              Лайка
         Лайката се употребява като противовъзпалително и болкоуспокояващо средство при възпаления на лигавицата на устата, венците, гърлото, при зъбобол, гастрити, ентерити, колити, при язва на стомаха и дванадесетопръстника.

image
 


             Жълт кантарион  /Звъника/
      
   Жълтият кантарион е една от най-често употребяваните билки при язвена болест на стомаха и дванадесетопръстника, остри и хронични гастрити, ентероколите, парене, лошо храносмилане, диария и др.

image



Тагове:   Моята,


Гласувай:
54



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mmmmmmmmm - Прекрасна и
15.07.2010 18:04
много полезна градинка!:))
цитирай
2. bven - Хубави неща за отмора
15.07.2010 21:12
и лечение! Лека вечер :)
цитирай
3. magnoliya - Да, mmmmmmmmm,
15.07.2010 21:18
надявам се да е прекрасна градинката ми и най-вече полезна за четящите постинга. Лека вечер!
цитирай
4. magnoliya - Радвам се bven,
15.07.2010 21:25
че посети блога ми. Желая ти всичко най-добро!
цитирай
5. ckarlet - Страхотен постинг! Ще взема да си ...
15.07.2010 22:45
Страхотен постинг! Ще взема да си направя чайче от Риган:)))
Много беше полезно! Благодаря!
Поздрави!
цитирай
6. magnoliya - Благодаря ти,ckarlet
15.07.2010 23:16
за хубавите думи! Радвам се, че ти бях полезна при избора на чай. Приятна вечер!
цитирай
7. iliada - :)
15.07.2010 23:27
И всички билки в тази гладинка?:))
цитирай
8. magnoliya - Наистина iliada,
15.07.2010 23:39
тези осем билки са в моята градинка и си ги ползвам. Изсушила съм си мента, маточина, лайка, невен, жълт кантарион. Още не съм изрязала градинския чай, ригана и монарда-та. Лека вечер!
цитирай
9. mileidi46 - Krasivo,
16.07.2010 02:15
priqtno i..polezno!!
Pozdravleniq!!
цитирай
10. lambo - А моята градина е Стара планина
16.07.2010 11:07
http://lambo.blog.bg/politika/2010/04/29/svejesta-na-proletnite-bagri.536655
цитирай
11. magnoliya - Привет mileidi46!
16.07.2010 11:53
Красиво и приятно е сред билките и цветята. Благодаря ти и лек ден ти желая!
цитирай
12. magnoliya - Благодаря lambo,
16.07.2010 12:05
че посети блога ми и за това, че изписа линк към твоя блог. Много красиво е това, което ни предлагаш. Личи си, че се интересуваш от красотата в природата. Аз съм търсила и засяла билки, които ползвам постоянно. Някои могат да се намерят и в гората край нашия град, но за мен е по-приятно и удобно да си ги отглеждам в градинката, където има достатъчно място. Желая ти всичко най-добро!
цитирай
13. ninaantonova - Привет!
16.07.2010 15:39
Останах приятно изненадана от твоята красива градинка! На времето имах идея да си направя такава, дори и скици правих, садих билки, но уви, не се получи. Сега се зарадвах искрено на твоята градинка. Поздравления! Усмихнато лято! :)
цитирай
14. queerfish - Чудесен постинг! :) Обещах да ти ...
16.07.2010 16:33
Чудесен постинг! :)
Обещах да ти покажа моите цветя: http://www.facebook.com/BulgarianAnimalLiberation?v=info#!/photo.php?pid=30907161&id=1046591927
Приятен и цветен уикенд!
цитирай
15. bogomil - Щом в тази чудотворна градина има и билки!
16.07.2010 17:33
Уважаема Магнолия,
Щом в тази превъзходна цветна градина има и билки, то готовността ви да създадете фармацефтичен завод или поне да захраните такъв с продукция за лекарства или пък да създадете аптека за продажба на билки е готова и би могла да бъде близка перспектива. В този ред на мисли ми хрумна идеята-въпрос, защо не съберете всички ваши фотосесии и да публикувате на книжен носител един албум, със сътветните пояснения за всяко едно цвете- наименование, изисквания за отглеждане, преднзначение, особености, къде вирее, от къде е доставено у нас- родината му и т.н.
Аз вече изчерпах суперлативите по отношение на Вашето благородно завидно хоби. Издавайки този албум на книжен носител вие ще пропагандирате и рекламирате вашето хоби и цветя и убеден съм. че ще запалите много ваши последователи. Каква по-голяма радост и признание за това към вашия благороден и народополезен труд!? В Силистра на улица Хаджи димитър номер 22-23 -към пазара се намира една печатница, която би могла да поеме тази Ваша поръчка-собстшвениците й са двама инженери съпрузи Теодора и Тошко.

С поздрав, уважение и най-добри повжелания

http://www.youtube.com/watch?v=v7BB_lmbnL4&feature=related

www.bogomil.blog.bg
www.metaloved.blog.bg



цитирай
16. monaliza121 - Имам си...
16.07.2010 18:32
Имам си невен и мента. Хубаво е да имаш билки, които са и подправки в свеж вид. Аз тичам до пазара, когато ми потрябват, за жалост...
Поздрави от морето!
цитирай
17. dengubara - Поздравче! Обичам, когато жените знаят коя билка за коя болка е...
16.07.2010 19:14
:))))))))))))))))))))))
цитирай
18. magnoliya - Привет, ninaantonova!
16.07.2010 19:31
Радвам се, че ти е харесала градинката ми. И аз отдавна събирам цветя и билки, но досега нямах възможност да покажа това, което отглеждам в градинката си. Вече съм в пенсия и имам достатъчно време за това мое хоби. Човек така е устроен, че все трябва да се грижи за нещо. Лек ден ти желая!
цитирай
19. magnoliya - Благодаря ти queerfish,
16.07.2010 19:55
За да видя твоята градинка, трябваше да си направя регистрация във Фейсбук. И това, което видях наистина ме впечатли, защото имаш цветя, които не съм виждала - върбинки е сигурно, но са много едри /или само така изглеждат/. Надявам се и с други цветя да ни зарадваш. Всичко най-добро ти желая!
цитирай
20. magnoliya - Здравейте bogomil !
16.07.2010 20:04
Билките които отглеждам не са в голямо количество и са за лично ползване - за нас и за децата. Интересна идея ми давате за каталог, за нея може да помисля през зимните месеци, когато нямам работа в градината. Печатницата в Силистра я зная, защото многократно съм ходила там за да ползвам услугите им когато бях на работа. Благодаря за хубавата музика и клипчето /което гледах няколко пъти/. Лека вечер!
цитирай
21. magnoliya - Да, monaliza121
16.07.2010 20:10
И аз обичам да ползвам свежи подправки, затова си засявам такива. Е, през зимата ползвам това, което съм си изсушила - няма как. Желая ти приятна вечер!
цитирай
22. magnoliya - Здравей dengubara!
16.07.2010 20:20
Добре е да се интересуваме коя билка какво лекува и коя подправка за какво се използва, защото в дома обикновено жената прави чай и готви. Е, сега има готови опаковки чай и подправки за готвене. Лека и спокойна вечер ти желая!
цитирай
23. iliada - :)
16.07.2010 23:30
Много ме впечатли наистина с твоята градинка !:)
Много ме заинтригува първата от билките - нея познавам и съм много любопитна!:)
цитирай
24. magnoliya - Здравей iliada!
16.07.2010 23:56
Билката я взех от една приятелка, която не знаеше че това всъщност е билка. Имам и друг цвят - тъмнорозов, но още не е цъфнала. Има много приятен аромат. Още не съм я ползвала като подправка, но тази година ще опитам. Някъде четох, че се използва при консервиране на краставички - запазват се по-дълго заради бактерицидните свойства на монардата. Лека вечер!
цитирай
25. ivesa - Хубава градинка!Не ми се излиза от нея...
17.07.2010 12:12
Благодаря за ценната информация!Хубав ден!:)))
цитирай
26. magnoliya - Благодаря ти ivesa,
17.07.2010 12:38
че посещаваш моя блог, благодаря ти и за отзивите. Надявам се да имаш възможност да използваш ценната информация. И аз ти желая хубав и слънчев ден!
цитирай
27. iliada - Благодаря ти !
18.07.2010 11:24
magnoliya написа:
Билката я взех от една приятелка, която не знаеше че това всъщност е билка. Имам и друг цвят - тъмнорозов, но още не е цъфнала. Има много приятен аромат. Още не съм я ползвала като подправка, но тази година ще опитам. Някъде четох, че се използва при консервиране на краставички - запазват се по-дълго заради бактерицидните свойства на монардата. Лека вечер!

Ще очаквам информация как се е получило с консервирането!:)
Много съм любопитнаредварително благодаря за задоволеното любопитство:)
цитирай
28. injir - , , За всяка болка - има билка., ,
18.07.2010 22:59
,,За всяка болка - има билка.,,
цитирай
29. magnoliya - Благодаря ти injir,
18.07.2010 23:03
че посети блога ми. Наистина, че за всяка болка си има билка и който търси ще я намери. Лека вечер!
цитирай
30. fatmin - Pozdravi za hubaviq posting !!! ...
19.07.2010 00:18
Pozdravi za hubaviq posting !!! Blagodarq ti, che ni spodeli prekrasnata si gradinka! az matochina shte trebva da si kupq :)!
цитирай
31. magnoliya - Благодаря за поздравите fatmin!
19.07.2010 00:26
Радвам се, че посети блога ми и си хареса нещичко, от което сигурно ще имаш полза. Лека вечер ти желая!
цитирай
32. zvezdichka - Повечето от билките
19.07.2010 22:38
ти са ми познати с изключение на 1-вите две. И ригана малко не можах да го позная. Може би защото този, който берем по планините и чукарите е по виолетово-червен.
А ние се мъчихме да си засадим мащерка и мента миналата година и интересно, че тази година мащерката не поникна, а ментата ми се струва различна от тази, която ние посадихме. Мисля, че в блога на Невенчето тази мента тя я нарече бласкун. Не знам дали се израждат сортовете. Не съм много наясно. Но сега порасна мента, която на външен вид прилича на джоджен. Дива мента ли й викат?

И поздравления за билките, които си успяла да съхраниш в градината си!
цитирай
33. magnoliya - Благодаря за поздравленията, zvezdichka !
19.07.2010 23:05
Салвията и ригана ми ги подари една приятелка, с която си разменяме редовно цветя. Тя ги е сяла от купени семена, може би затова този риган е по-светъл и цветът му е по-голям. Ментата ми я подари една колежка, като ме предупреди, че ментата и джоджена са от едно семейство и лесно се опрашват, затова не трябва да са засяти наблизо. Това го спазих и предупреждавам всеки, на когото съм давала коренчета. Лека вечер.
цитирай
34. basst - Леле, това всичко това твоята гр...
20.07.2010 14:04
Леле, това всичко това твоята градинка ли е? Я хвърли някое друго коренче и аз да си засадя :)
цитирай
35. magnoliya - Да, basst,
20.07.2010 19:10
всичко си е моята градинка. Готова съм да хвърля коренчета, стига да има желаещи да ги засадят. Приятен ден!
цитирай
36. kasnaprolet9999 - Чудесни билки си избрала
21.07.2010 17:53
за своята градинка, има ме и мен-Невена. Само да спомена, че Градинския чай е култивираната Салвия, т.е. те не са едно към едно. Салвията е полска билка, имам постинг за нея, виж как изглежда-№10 в моя блогрол-Всичко за билките. Кликни върху нея и ще ти излезе целия постинг.
цитирай
37. basst - Хвърляй! Хващам! :)
21.07.2010 18:51
Хвърляй! Хващам! :)
цитирай
38. magnoliya - Здравей kasnaprolet9999,
21.07.2010 22:48
Билките, които са в градинката ми ги ползвам през зимата за чай и за лечение /когато се налага/. Да, избрах и невена /теб/, защото хем ми краси градинката, хем го използвам за чай. Прегледах Блогрола за салвията. Много подробно и писано и ти благодаря, защото научих още доста нови неща. Лека вечер!
цитирай
39. magnoliya - basst,
21.07.2010 22:57
на "Съобщения" ми пиши какво ти харесва и адрес, за да ги изпратя.
цитирай
40. priqtel12 - Ех, и билковата ти
22.07.2010 15:15
градинка е чудесна!
Поздрави!
цитирай
41. magnoliya - Благодаря за поздравите priqtel12 !
22.07.2010 15:20
Радвам се, че ти е харесала билковата ми градинка. Лек и приятен ден!
цитирай
42. kasnaprolet9999 - Копнах си маточината, след време ще ...
27.07.2010 17:06
Копнах си маточината, след време ще правя постинг и за нея, тази билка е една от най-използваните от мен във формата на спиртен извлек. Може ли да ползвам тази снимка за моя постинг, ще пиша че е от твоята градинка.
цитирай
43. magnoliya - Здравей kasnaprolet9999,
27.07.2010 19:48
Не се притеснявай, използвай това, което ти е необходимо. Ще се радвам, ако мога да ти бъда полезна с нещо, Лека вечер!
цитирай
44. to4ka - . ...
30.08.2010 10:12
Eheee, kakva gradina samo! Vpe4atlena sam- ne prosto krasiva, no i lekovita :)
цитирай
45. plamenshopov - Бергамот!
25.10.2010 04:39
Не бях виждал бергамот. Не зная дали това е същия бергамот, който слагат понякога в черния чай за аромат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: magnoliya
Категория: Хоби
Прочетен: 2292949
Постинги: 91
Коментари: 2644
Гласове: 13851
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930